• DOPORUČUJI:

JAK BÝT ŠŤASTNÝ? ❥ CESTA K NAŠÍ DUŠI ❥ 2. lekce

 Proč jsou děti šťastné a my to nedokážeme?

V minulé lekci jsme si vyzkoušeli najít svůj vlastní pocit štěstí (1. lekce – Jak  se naučit být šťastný, kdykoli chceme?)

Na základě reakcí některých vás se ukazuje, že pro každého nemusí být zas tak snadné, v sobě vůbec nějaký pocit štěstí vyvolat. Naše štěstí může být ukryto velmi hluboko a někdy je téměř nadlidský úkol ho objevit.

Ale neztrácejte víru. Pocit štěstí v sobě nosí každý z nás. Chce to jen být trpělivý.

Až v sobě totiž pocit štěstí jednou objevíte, příště ho dokážete vyvolat již mnohem snadněji.

Pro ulehčení naší další práce si můžete zkusit pustit následující hudbu, která nám s naladěním se na pocit štěstí trochu pomůže.

Já tuto možnost využívám poměrně často.

Když potřebuji utišit svou mysl a otevřít se informacím, ke kterým běžně nemáme přístup a prostředí, ve kterém jsem je rušivé, pomůže mi právě podobná hudba zaměřit svou mysl tím správným směrem.

Hudba o určité frekvenci nám může pomoci otevřít bránu do našeho nitra. 

A právě to se v tomto kurzu chceme naučit.

V předchozí lekci jsme otevřeli téma pozornosti, kterým se budeme podrobněji zabývat i dnes.

Naučit se řídit svou pozornost je totiž pro naši další práci naprosto klíčové!

Pokud je totiž naším cílem nahlédnout skrze opar nevědomosti do našeho nitra a poznat jeho tajemství, můžeme to udělat pouze díky ovládnutí naší pozornosti. 

V dnešní lekci se do této oblasti proto ponoříme ještě o trochu hlouběji.

Ještě předtím, než začneme s praktickým cvičením, si musíme vysvětlit pár nejzákladnějších faktů, týkajících se povahy naší mysli.

V předchozí lekci (1. lekce – Jak  se naučit být šťastný, kdykoli chceme?) jsme si nastínili, jak vlastně mysl funguje.

A dnes si poodkryjeme ještě trochu více.

Na chvilku se zastavte a zkuste si uvědomit, co je to vlastně mysl?

Jaký je vůbec její smysl?

Mysl je tím, kdo vnímá a utváří náš svět.

Představte si, že máte tělo, které k vnímání svého okolí využívá všechny své smysly.

Když se rozhlédnete kolem, vidíte spoustu různých tvarů, barev, vůní a zvuků.

Ale aby nám to vše dávalo nějaký smysl, musíme mít ještě něco navíc – potřebujeme něco, co dá všemu kolem nás nějaký význam.

Musí existovat něco, co přiřadí všemu, s čím se setkáme, nějakou vlastnost.

Něco, co nám ukáže všechny souvislosti, abychom dokázali určit místo, které v našem životě pozorovaný objekt zaujímá.

Může se to zdát složité, ale pro nás je to vlastně úplně samozřejmé.

Tak schválně – všimli jste si někdy, že ať zaměříme svou pozornost na jakýkoli předmět, vždy ho dokážeme někam zařadit?

Víme, nebo alespoň tušíme, jaké vlastnosti k danému předmětu či události patří, zda nám od něj hrozí nějaké nebezpečí a měli bychom se mu raději vyhnout, či nám naopak může být užitečný.

Možná už tušíte, jaké bude dnešní cvičení…

Ještě více rozvineme naši přirozenou schopnost být pozorovatelem.

Ale dnes nepůjde o to, někoho jen tak pozorovat.

Dnešní cvičení bude trochu složitější.

Budete nezaujatým pozorovatelem

Vysvětlím vám, co přesně tím myslím.

Představte si, že jste se ocitli na cizí planetě, která se té naší vůbec nepodobá. Vše je zde pro vás naprosto nové a neznámé.

Vaším úkolem bude pochopit, jak tento neznámý svět vlastně funguje.

Zpočátku se jistě budete snažit přiřazovat předmětům a bytostem vlastnosti, které od nich díky svým předchozím zkušenostem očekáváte.

Brzy ale zjistíte, že tento postup může být v cizím prostředí nebezpečný a vůbec nic nového díky němu nezjistíte.

Zkusíte to tedy jinak – pokusíte se nepřiřazovat k objektům svého pozorování žádné vlastnosti.

Zpočátku můžeme cítit strach, protože jste náhle přišli o veškerou jistotu a pocit bezpečí.

Ale postupně si na nový pocit začínáte zvykat a po nějaké době se vám to možná začne i líbit – poprvé zakusíte, jaké to je, když se na svět díváte zcela nezaujatě.

Víte, jaký je rozdíl mezi dospělým a dítětem?

Dítě se celý den potkává s něčím novým, co musí objevit a utřídit.

Tvoří si svůj vlastní svět a to je velmi náročná práce.

Dítě se vlastně nemůže nikdy nudit. Proto je po většinu dne šťastné.

Dospělý naproti tomu již vše ví a zná.

Není nic, co by ho mohlo nějak překvapit. Ať jeho pohled spočine na čemkoli, většinou se s tím již v minulosti setkal a přiřadil tomu ve svém světě přesné místo.

A víte, proč většina dospělých není šťastných?

Protože se nudí!

Jejich život je jen sled neustále se opakujících událostí, které je již nemohou ničím překvapit.

Když se dospělý člověk ráno probudí, nemá žádný důvod těšit se na něco nového. Vše již přece dávno poznal!

A protože ví i to, že život vždy spěje k rozkladu a konci, pocit štěstí je vystřídán pocitem bezmoci svůj osud jakkoli změnit.

Chtěli byste znovu zakusit ten nádherný pocit objevování, kdy jsme neustále překvapováni něčím novým?

Chtěli byste, aby byly vaše dny znovu plné radosti z toho, co nového vás čeká?

Pak se staňte znovu dětmi!

Pokuste se každý den být alespoň na chvilku znovu dítětem a dívat se na váš svět novýma, nezaujatýma očima.

Budete překvapeni, jakou má tato drobnost neuvěřitelnou moc změnit váš život!

A čím častěji budete nezaujatým pozorovatelem, tím více radosti budete ve svém životě prožívat.

Přeji Vám mnoho nádherných objevů a těším se na naši další společnou lekci.

S láskou,


Není Vám něco jasné, nebo byste se rádi podělili o své zkušenosti?

1) můžete využít skupinu na facebooku:
ČAROKRÁSNÁ DUŠE ❥ PODPORA PRO HLEDAJÍCÍ,
která byla zřízena právě za účelem podpory online kurzů

2) pokud potřebujete soukromou radu, můžete mi napsat na e-mail
carokrasna-duse@seznam.cz

Záložka pro permanentní odkaz.

Místo pro vaše komentáře:

Napište první komentář

avatar
  Zaslat upozornění  
Upozornit na